2014. február 7., péntek

Ropogós gofri vaníliás krémtúróval és meggyzselével













Nagyon sok éve ettem először waffelt, vagy közismertebb nevén gofrit. Emlékszem kígyózó sorokban álltunk a Jégbüfénél a belga finomságért, mert ott nagyon jól készítették. Mindig tejszínhabbal és csoki,- vagy eperöntettel kértem. Aztán, ahogy lenni szokott jöttek az újabb világhódító édességek és a gofri szép lassan a feledés homályába merült. Több éve is van már, hogy nem készítettem, pedig akkoriban vettem egy gofrisütőt. Palacsintát szerettem volna ma sütni és a spájzban a lisztes polc felett megakadt a szemem rajta. Így ma gofri készült és mivel nem volt betervezve, a hűtőben fellelt meggybefőtt és krémtúró adta az ötletet, hogy milyen rakományt tegyek a tetejére. Frissen, jó ropogósan csak ettük egyiket a másik után. Tudtátok, hogy a gofrinak március 25-én van a világnapja?    


Elkészítési idő: 45 perc
Pihentetés: 15-30 perc


Ropogós gofri vaníliás krémtúróval és meggyzselével 

Hozzávalók:
8 darabhoz

tészta:

  • 25 dkg liszt
  • 12,5 dkg margarin
  • 2,5 dl tej
  • 2 tojás
  • 10-12 dkg cukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 1/2 cs sütőpor
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • csipet só

meggyzselé:

  • 1 üveg magozott meggybefőtt
  • 1 tk étkezési keményítő

  • 2 doboz vaníliás krémtúró
  • vaj a gofrisütő kikenéséhez


Elkészítése:

  1. A felolvasztott, de már nem meleg margarint habosra keverjük a tojással, reszelt citromhéjjal és a kétféle cukorral.
  2. Felváltva hozzáadagoljuk a tejet és a sütőporos lisztet, belekeverjük a csipet sót.
  3. A tésztát egy kicsit pihentetjük.
  4. A gofrisütőt felforrósítjuk, kikenjük vajjal, beleadagoljuk a tésztát, kb 4-5 perc alatt szép aranybarnára sütjük.
  5. A megsült gofrikat rácsra tesszük, hogy a gőz távozni tudjon belőle, így nem esik össze, hanem kívül finom ropogós lesz, belül pedig puha marad.
  6. A meggyzseléhez a meggyet levével együtt lábasba öntjük, felforraljuk, levét kicsit beforraljuk, majd az étkezési keményítővel besűrítjük, zselés állagúra főzzük. Ha a meggy nem elég édes kevés cukrot adunk hozzá.
  7. Tálalásnál a gofrira tesszük a krémtúrót, ráhalmozzuk a meggyzselét, még vaníliás porcukorral is megszórhatjuk.








10 megjegyzés:

  1. De nagyon guszta ! Sajnos ilyen sütőm még nincs. Enni ettem már és nagyon ízlett. Ha még ilyen feltét is lenne rajta azt külön tudnám szeretni!:-)

    VálaszTörlés
  2. Régebb nálunk is nagy divat volt, azóta sem ettem:) Olyan jó az a kis lila tálkád:)

    VálaszTörlés
  3. Ezer szerencse, hogy ettem süteményt ebéd után, mert ha nem így lett volna, most elhalnék a látványtól. Eszméletlen jól néz ki. A meggyzselétől kész vagyok. Szóval, kész kínzás! :o))

    VálaszTörlés
  4. Én is jó régen sütöttem már, azt pedig nem is tudtam, hogy még világnapja is van! :) Szuper a feltét hozzá, finom lehetett így együtt! :)

    VálaszTörlés
  5. A sógornőm a "gofrifelelős " a családban,én nem annyira szeretem...de most a Tiedből kérnék!! :))

    VálaszTörlés
  6. Régóta zúgja a lányom, hogy kellene venni egy gofrisütőt, de valahogy eddig elmaradt. A terv az megvan:)
    Nagyon guszták a tányéron!

    VálaszTörlés
  7. Jól passzol hozzá a meggyzselé! Én palacsintát készítettem már meggyzselével. Finom volt nagyon. A képek pedig csodaszépek, mint mindig :-)

    VálaszTörlés
  8. Ennek végképp nem tudnék ellenállni! Gyerekkoromban imádtam a gorfit, de sajnos azóta se ettem. Muszáj lesz vennem gorfisütőt.

    VálaszTörlés
  9. Kipróbáltam és frissen tényleg finom ropogósak, de bedobozolva másnapra megpuhultak, így jobb rögtön fogyasztani. Puhán is finomak, de ropogósan még jobb. Köszönöm a receptet. :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jó recept most csinálom megint. Mi nutellaval, lekvárral, pudinggal esszük.

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!