2014. április 17., csütörtök

Citromos-mandulás nyuszikekszek










Már csak néhány nap van az ünnepekig, gondoltam ma megtöltöm az üres kekszes dobozt. Sok helyen láttam édes és sós változatban is húsvéti kiszúró formával készített ropogtatni valókat. Még tavaly vettem én is pár formát, nyuszisat, kacsásat, báránykást, de akkor már nem került rá sor, hogy használjam is őket. Idén viszont úgy döntöttem, nem hagyom ki a kekszkészítést, milyen jó lesz majd meglepni vele a vendégsereget meg magunkat is. Egy egyszerű, de nagyon finom citromos, mandulás kekszet sütöttem, frissen nagyon puha tésztája volt, persze, ahogy kihűlt kicsit megkeményedett, ropogóssá vált. Fém dobozba tettem a nyulam-bulamokat, amiket majd csak húsvét hétfőn fogok elővarázsolni, no nem a kalapból, hanem a konyhaszekrényből.

Elkészítési idő: 60 perc

Citromos-mandulás nyuszikekszek

Hozzávalók:


  • 50 dkg liszt
  • 3 mk sütőpor
  • 25 dkg vaj
  • 25 dkg porcukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 1 egész tojás + 2 tojássárgája
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1/2 citrom leve
  • 5 dkg mandulapehely
  • csipet só 

Elkészítése:

  1. A lisztbe belekeverjük a sütőport és a sót, összemorzsoljuk a puha vajjal, hozzáadjuk a cukrokat és a tojásokat. 
  2. Belereszeljük a citromhéjat és belefacsarjuk a fél citrom levét, tésztává gyúrjuk.
  3. Lisztezett felületen fél centi vastagságúra nyújtjuk, nyusziformájú kiszúróval kiszaggatjuk.
  4. A kiszaggatott tésztát sütőpapíros tepsibe tesszük, megkenjük a kimaradt, enyhén felvert tojások fehérjével, megszórjuk szeletelt mandulával.
  5. Előmelegített 180°C-os sütőbe téve szép világosra sütjük. 







2 megjegyzés:

  1. Jaj, de szép itt minden! A borító kép, a süti, a fotók, a színek! Többször megnéztem, csodásak! Áldott Húsvétot kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Én ezeket a gyönyörű fotókat miért nem vettem észre eddig?? A finom kekszről már nem is beszélve... Annyira hangulatosak ezek a képek Nea.

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!