2017. március 31., péntek

"Tavaszi kert" répatorta













Húsvétkor kihagyhatatlan az édességek sorából egy finom répatorta. Azoknak is ajánlom akik nem kedvelik annyira ezt a zöldségfélét, mert igazi kora tavaszi vitamin forrás, egyáltalán nincs tömény répa íze és az elkészítése is nagyon egyszerű. Bizonyára mindenkinek meg van a kedvenc receptje, hisz ez is olyan desszert, mely jól variálható. Sok olyan leírással találkoztam a neten, ahol a tésztájába kókuszt és ananászt vagy almát is kevernek, hogy jó szaftos legyen, de nekem ez az egyszerű Rachel Allen recept évek óta a megunhatatlan kedvenc. Ha már répatortáról van szó, akkor én szeretem, ha az adott zöldség íze érződik inkább és nem nyomják el azt más, eltérő ízvilágú összetevők, viszont a dió tényleg remek párost alkot vele. Én most egy formabontó, tavaszi répás kertre hasonlító tortát készítettem saját gyártású marcipán répácskákkal, a földet keserű kakaóporral mintáztam. A torta hagyományos kerek formában is elkészíthető.


"Tavaszi kert" répatorta

Hozzávalók:
20-22 cm-es tortaformához vagy 
20x20 cm-es sütőtálhoz


torta:

  • 30 dkg sárgarépa (tisztán mérve)
  • 2 tojás
  • 15 dkg cukor (nálam fele barnacukor)
  • 140 ml olaj
  • 7,5 dkg dió
  • 10 dkg mazsola (opcionális)
  • 17,5 dkg liszt
  • 1,5 kk sütőpor
  • 0,5 kk szódabikarbóna
  • 1 kk őrölt fahéj
  • csipet só

máz:

  • 20 dkg mascarpone
  • 5 dkg porcukor
  • 1 narancs reszelt héja

Elkészítése:
  1. A megpucolt sárgarépát lereszeljük, a diót durvára aprítjuk.
  2. A sütőt előmelegítjük 180°C-ra.
  3. Egy tálban habverővel jól kikeverjük a tojásokat a cukorral, ha már kifehéredett hozzáadjuk a répát, olajat, diót, mazsolát.
  4. Egy másik tálban összekeverjük a lisztet, sót, sütőport, szódabikarbónát, fahéjat.
  5. Összevegyítjük a két tál tartalmát és sütőpapírral bélelt formába öntjük. (így könnyebb lesz kiemelni a formából a tésztát, különösen a kocka forma sütése esetén)
  6. Kb 35-40 perc alatt (sütőfüggő!) készre sütjük. (tűpróba!)
  7. Rácsra téve teljesen kihűtjük a tortát.
  8. Közben elkészítjük a mázat: a lágy mascarponét kikeverjük a cukorral és a reszelt narancshéjjal, egyenletesen elkenjük a torta tetején.
  9. Díszíthetjük marcipán figurákkal is.

TIPPEK: 

- a répa legyen lédús, mert akkor nem szárad ki a tészta.
- a répát nagyobb lyukú reszelőn reszeljük le, így nem enged levet.
- tegyünk bele barnacukrot is, attól enyhén karamellás ízű lesz a sütemény.
- a mascarponét lazíthatjuk 2-2,5 dl felvert tejszínnel, lazább és kiadósabb lesz a máz.







2 megjegyzés:

  1. Hát ez annyira aranyos, hogy nem is igaz :-) Nagyon jó ötleteid vannak! És nagyon finom is lehet! Egy répatorta receptem nekem is van, csak egy-kétszer csináltam, nem is tudom miért, pedig ízlett :-)

    VálaszTörlés
  2. Mi nagyon szeretjük, és nem csak ilyenkor szoktam készíteni. Nálunk a vendégeim, ismerőseim is mindig elismerően nyilatkoznak róla. Ez is pillanatok alatt fogyott el.

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!